Davidsen er et alsidigt byggemarked til både private og professionelle
Den familieejede sønderjyske virksomhed Davidsen Tømmerhandel A/S er i dag at finde flere steder i landet. De har stadig deres hovedsæde i Vojens, men i dag er der også forretninger på Fyn og Sjælland. Herudover har firmaet en stærk hjemmeside, hvorfra de dagligt supplerer både private og professionelle i hele landet. Helt præcist finder man 13 forskellige byggemarkeder med navnet Davidsen Tømmerhandel rundt om i landet, hvoraf 4 af dem i Aarhus, Odense, Fjelstrupvej og Kolding kun supplerer håndværkere og erhvervsfolk. De resterende 9 forretninger udbyder Davidsens fulde sortiment, hvilket breder sig over rigtig mange områder.
Davidsen går solidt fremad
Som en sæsonvirksomhed er Davidsens indtægt blandet andet styret af håndværkernes sæsonarbejde. Når der kommer gang i byggeriet, så smitter dette direkte af på Davidsens indtægt, hvor der kan mærkes betydelig øgning i bestillingen af byggematerialer. Det er således ikke uden grund, at en virksomhed som Davidsen også er nødt til at satse stort på kommunikation, der er en vigtig del af det at være online.
Til kommunikationsformål har Davidsen ansat Martin Pihl, der til daglig hjælper virksomheden med dens online tilstedeværelse. Her er der tale om en bred mængde opgaver der drejer sig om både strategi samt udførsel af visse opgaver på både operationelt og dagligt plan.
I forhold til den private sektor er det meget sæsonbetonet, hvad der bestilles i et byggemarked. I foråret er der fx stor bestilling af ting som havemøbler, hegn, granitskærver og vinduer, hvor vintersæsonen byder på andre sæsonbetonet varer som fx julebelysning. Blandt erhvervsfolk er det også i foråret og sommeren, at der er størst bestilling af byggematerialer.
Og netop det faktum, at der er tale om sæsonvirksomheder, hvor der er fokus på online salg, så er det også vigtigt at have fokus på online kommunikation og tilstedeværelse, hvilket er Martin Pihls fornemste opgave at hjælpe Davidsen med.