Den unge og klodsede smartphone-bruger
For ikke så længe siden blev atter et nyt nummer indenfor smartphones lanceret, og mens de hurtigt blev revet væk fra hylderne, blev flere tusinder af videoer lagt på nettet, hvor man skulle se det nye produkt. Men iblandt reveal videoerne har der også være flere videoer med uheldige unge, der dårligt har fjernet låget på kassen førend at den nye iPhone dumper ud, rammer gulvet og med det samme smadre skærmen.
Smadrede skærme er ganske normale oplevelser for smartphone brugere generelt, at det vil være en meget lille brøkdel af fx iPhone-brugere der ikke har haft en eller anden form for ødelæggelse i deres skærm, og mange af disse må jo netop finde en forretning, der tilbyder iPhone reparation.
Gentagne skader
Til forskel for videoerne, så foregår mange af de historier der omhandler behovet iPhone reparation med nogle af de mange ting man har lavet. Som ung er det klassisk, at du var i byen med dine venner og veninder, og du var så fuld at et eller andet skete så skærmen blev smadret. Naturligvis kommer behovet for at få repareret sin iPhone først efter flere af sådanne skader, formentlig fordi man som ung kan forudse, at der er en ny bytur med en ny skade i vente.
Den ældre generation kan godt være lidt hurtigere og mere ærgerlig over at få en flænge i skærmen. Fordi deres historier hovedsageligt handler om at de var ude og handle, og i forbindelse med at de skulle betale og pakke vare på samme tid, så fik de ikke lagt mobilen ordentlig i lommen, og nu var de nødt til at sende deres iPhone til reparation med holdningen om, at man ikke kan gå med en mobil, der ser sådan der ud.
Steder til gode råd
Der er det gode ved mange af de steder som tilbyder smartphone og iPhone reparation at de både sælger ting der skal gøre skærme mere modstandsdygtige over for sammenstød med gulv og asfalt, men at de faktisk også har en interesse i, at din mobil kan holde og vil derfor give gode forslag til, hvad du kan gøre udover at have den i cover med en ekstra skærm udenpå m.m.
Det viser en form for forståelse fra kunders perspektiv i form af at man ønsker de her pæne æstetiske designs der desværre også har den pris at de vil være skrøbeligere end tidligere telefoner der mere eller mindre fokuserede på funktionsevnen alene. Reparatørerne viser gennem deres ekstra service, at de ved, at det ikke er løse håndøre, man har brugt på at få den givne smartphone i første omgang.
Ved reparation vil man også have mulighed for at kunne finde reservedele fx en lader til en ældre model, så hvis man ikke er en af de typer der altid forbereder sig på den næste smartphone generation, men holder sig til den gode, gamle til den ikke kan mere, men lader eller høretelefoner svigter, så kan man være heldig her også.